Tuesday 15 March 2011

Käime katuseid mööda

Agnes on meil nüüd ametlikult hispaania keele korüfee. Eelmisel neljapäeval toimus neil koolis majadevaheline hispaania keele võistlus. Kõik Axi kooli õpilased on ära jagatud nelja, piltlikult öeldes, maja vahel, mis siis omavahel võistlevad erinevatel aladel. Iga õpilane kogub aasta jooksul tublide tulemuste eest õppetöös majapunkte (inglise keeles house points), mis ühest küljest on õpilasele endale justkui auhinnaks tubli ja töökas olemise eest ja teisest küljest lähevad need punktid kõik ühte patta majade võistluses ja aasta lõpus selgub siis parim maja. Parim on muidugi see, kuhu on kogunenud kõige rohkem punkte. Majad koguvad punkte ka spordivõistlustel ja muudel üritustel nagu nüüd see hispaania keele võistluski. Nägi välja see niimoodi, et igast majast oli esindatud kaks õpilast. Paari nädala jooksul pidid nad ära õppima ette antud 50 sõna, mida neil kooliprogrammis ette nähtud polnud. Ära tuli õppida nii hääldus, kui ka kirjapilt. Eelmise neljapäeva hommikul kogunesidki kõik 8-klassid suurde saali ja 8 võistlejat (Ax nende hulgas) astusid saali ette võistlema. Võistlus nägi välja nii, et kõigi käest küsiti korda-mööda mingi sõna, mis tuli tõlkida ja siis ka tähthaaval ette lugeda. Kõigil oli nö kaks elu, mis tähendas seda, et ühe korra võisid sõnaga eksida, aga järgmisel korral läksid mängust välja. Lõpuks olid võistlustulle jäänud ainult Agnes ja veel üks teine tüdruk (ei saa ka märkimata jätta, et nemad ei eksinud kordagi). Kuna aeg hakkas otsa saama, siis oli tehtud kiire lõppmäng. Kummagi tüdruku käest küsiti sõna, mida nende 50 sõna seas, mida nad selleks võistluseks õppisid, ei olnud, aga mida nad oleksid pidanud siiski teadma. Inimesel peab ikka õnne ka olema. Axilt küsitud sõna oli „poolvend“. Agnes teab seda sõna unepealt, sest Robi ongi just juhustlikult tema poolvend ja kuna Ax on pidanud koolis mitu korda oma perekonnast rääkima, siis oli tal see sõna hästi teada. Teine tüdruk aga sõna „direktriss“ ei osanud tõlkida, nii et juhuuuuu, võit läks Axile! Auhinnaks oli 100 majapunkti, šokolaad ja 10 naela! Agnes rõõmustas, et see on tema elu esimene mõistusega teenitud raha :)

Kuna mu blogi on väikestviisi ka ilmavaatlus, siis ma ei saa märkimata jätta, et laupäeval, 12.märtsil, jõime hommikukohvi õues! Ilm oli lihtsalt nii soe ja mõnus, et ei raatsinud toas olla. Päris hommik see muidugi polnud ja virgemate arvates oli tegemist suisa lõunaga, aga no ikkagi lahe! Peale selle niitsin ma veel suurest õnnest laupäeval esimest korda muru ka ja istutasin mõned lilletaimed õue. Selles, kas nad ka elama jäävad, ma päris kindel pole, sest eile hommikul oli väike hall maas, nii et võib olla kiirustasin liialt. Algaja aednik nagu ma olen. Peale mõnusat kohvitamist terassil, läksime turule. Eelmisel nädalal, kui ma oma naistemarssi tegin, siis avastasin enda jaoks vahva koha nimega Borough Market. Sealt nimelt algas meie marss. Turg on avatud oma täies hiilguses ainult reedeti ja laupäeviti ja naised rääkisid, et see pidavat olema üks igati lahe koht. Otsustasimegi siis kohe asja uurima minna. Turg asub kohe London Bridge vahetus läheduses on seal olnud juba iidamast-aadamast peale. Räägitakse, et lausa Rooma ajast, kuigi täpsemad märked selle turu kohta on aastast 1276. Tegemist on Londoni ühe suurima toiduturuga ja no toitu oli seal küll igat masti. Alates ahvatlevatest juustulettidest, mis juba oma lõhnaga kohale meelitsid (või eemale peletasid nagu meie Robertiga juhtus), suured kalaletid, puuviljad, saiakesed, vorstikesed ja no üldse kõik söödav, mida välja suudad mõelda. Kõik oli väga kift, kui välja arvata see meeletu rahvahulk, mis seal ringi tungles. No tõesti metsik! Iga vähegi meeli köitvama leti ääres vonkles oma 30 inimesest koosnev saba ja selleks, et lettide vahel üldse liikuda saaks, tuli ennast hirmsast pressida. Oleksin hea meelega Robi asemel Kalle kukil sõitnud. Suur rahvamass rikkus natuke muljet, aga no tegelikult oli seda ju karta, et seal tunglemiseks läheb. Ilm oli võrratu ja kellaaeg turu kohta hiline, nii et mis seal ikka. Tänu sellele, et me sabatada ei viitsinud, siis jäi ka raha alles, nii et ostsime ainult kolm potikest oliive ja Robi pealekäimisel küpsiseid. Edasi jalutasime mööda Thamesi kallast, ostsime jäätist ja nautisime kevadet. Kallele meenus, et seal samas St Paulsi katedraali lähedal on üks uhiuus kaubanduskeskus, mille katusele saab liftiga sõita, et sealt siis kaunist vaadet nautida. Läksimegi sinna. Uskumatu, aga seal keskuses polnud peaegu ühtegi inimest. Ma arvan, et kolmapäeva hommikul Rocca al Mare keskuses on ka rohkem inimesi, kui seal. Tundub, et rahvas ei ole seda kohta veel avastanud. Meil vedas. Turul tunglemisest juba piisas ka. Sõitsime liftiga katusele, kust avanes tõesti ilus vaade. Suve poole avatakse sellel katuseterassil ka kaks restorani, nii et ma usun, et ju siis hakkab rahvas sinna ka voorima. Praegu oleksime võinud seal niisama pikniku korraldada, sest pingid olid seal täitsa olemas. Käisime ka mõnes poes, aga midagi ei ostnud ja sõitsime siis bussiga tagasi rongijaama. Meile meeldib bussiga sõita, kui just kiiret pole. Eriti kahekordse bussiga ja eriti esimesel istmel. Niimoodi on väga mõnus linnaga tutvust teha. Justkui ekskursioon. Metrooga sõites ei saa ju linnast tegelikult mingit aimu. On ainult mingi ebamäärane oletus, kus mingi punkt asub.

Agnesel algavad homme koolis nädal aega kestvad eksamid. Kõigis ainetes, nii nagu see oli ka eelmisel aastal. Hoidke siis talle pöialt!

Päikesest soojade kallistustega!

Indrek 'Ott' said...

Õnn soosib ikka tugevamaid! :)

Turul minu ettekujutust mööda peabki rahvast olema, kes sebivad ja lõugavad, sest vastasel korral oleks tegu olnud ju hoopis toidainete näitusega :-) Aga ma põhimõtteliselt saan aru, mida sa silmas pidasid. Aga kuna rahva huvi oli, siis ilsmelt on turule põhjust pakkuda pikka iga.

Anonymous said...

Loen neid sinu kevadejutte ja muudkui unistan lähenevatest aegadest.
Kuidas selle turuga ikka lood on, kas inimesed käivadki oma igapäevast sööki sealt ostmas või on niisama huvilised turistid?
Kaubamaja jätab mind täiesti külmaks, aga katusel tiirutaksin meeleldi. Ma annan teile 10 plusspunkti, et ilma ostmata tulema saite.
Axi kiitmise jätan lõpuks. Küll ta on tubli!!! Ja veel suure rahva ees võisteldes! Kas sa sotti oled saanud, mis majade süsteem see ikka on? Võimas värk.
Kauni kevade jätkumist! Eva sõber

Eva ja CO said...

Indrek 'Ott' - nii vist kipub olema jah :)
Turul peab muidugi rahvast olema ja toiduainete näitusel pole kindlasti õnne sajandeid püsida, aga seda rahvast oli seal ikka veidi liiga palju. Ma olen nii lühike ka, et mõnest letist sain aimu ainult tänu oma suurepärasele haistmismeelele, sest näha ei õnnestunud midagi ;) Oma kolm korda vähem rahvast oleks mõnus olnud :)

Eva sõber - unistada on mõnus! Usun, et kevad pole teil enam mägede taga või noh tegelikult vist ikka on - lumemägede taga ;) Aga küll ta tuleb, kus ta pääseb!
Ma ei oska öelda, kui palju seal kohalikke turulisi oli. Fotokad välkusid üsna usinalt, nii et ju seal ikka turiste ka oli. Ma arvan, et enamus inimesi teeb oma sisseostud ikka suurtes poodides ja turul käiakse otsimas midagi hingele - head juustu, mahlakat puuvilja, värsket kala vms.
Me ise oleme ka rahul, et kaubanduskeskusest ühegi ostuta lahkuda suutsime. Katusele lähme aga kindlasti, kui järgmine kord siia tuled!
Ax on tõesti tubli! Ma olen nii uhke ja õnnelik! Majade süsteem on selline, et need on nagu suured grupid, kuhu on siis koondatud kogu kooli õpilased. Miks nad neid majadeks nimetavad, seda ma ei teagi. Ju on popim või äkki oli kunagi nii, et erinevad võistkonnad pesitsesid erinevates hoonetes. Axi koolis kellelgi oma maja hoone näol pole, lihtsalt nimetus on selline. Lihtsamalt öeldes on need siis võistkonnad ja võistlus kestab läbi aasta :)
Aitäh! Kevad jätkub täie hooga! Sulle soovin kiiret kevade kohale jõudmist!

Margit said...

Hei!

Taaskord väga huvitav lugu! Eriti meeldis mulle Axi võistluse kirjeldamine ja elasin kohe väga suure hooga kaasa, et ta ikka võidaks ja muidugi ta võitiski! Nii äge!!!! Kohe väga tubli! Nii et tervitused ja paid Axile!
Teie mõnusa kevade üle on ka väga hea meel, kadedaks teeb mis muud. Kuigi pean ütlema, et meil siin Tartus on lund küll palju, ent samas on õhus tunda kevadet ja saime ka pühapäeval ühe mõnuse lumise ja päikeselise grilli ära teha ja tegelikult tuli selline Alpide tunne, et ka lumega päike võtab :) Panime lamamistoolid ka juba õue ning kõigil olid joped-tekid seljas ning ka nii oli omamoodi väga mõnus. Ja päikest ongi meil praegu juba igasse päeva jagunud ja see on hea!
Aga kevadlillede õitsemine nagu teil seal on meil veel ilmselt mägede taga.
Ent järgmine nädal läheme perega Pariisi ja seal on vist suisa 19-20 kraadi sooja juba nii et ka ilmselt väga-väga mõnus :)
Tervitused ja kallistused! Margit

Eva ja CO said...

Margit - nii tore, et sain Sulle Axi võistlust kirjeldadest põnevust tekitada. Ja suur tänu tervituste ja paide eest Axile! Ta tervitab ja paitab vastu :)
See teie kevade esimene grill tundub nii ülimõnus, et teeb suisa kadedaks. Meie polegi veel sel aastal grillile hääli sisse ajanud, nii et teie võit :) Mulle tundub, et Eestis on see kevade tulemine kuidagi veel mõnusam, kui siin. Oled terve talve üle elanud ja kui siis lõpuks see kevade lõhn õhus on, kui päike paistab ja lumi lõpuks sulama hakkab, siis oled nii õnnelik, et ei tea, mida ära teeks.
Vahvat Pariisi külastust! Lõbutsege hästi ja tervitage Mikit minu poolt ka ;)

Juc said...

Kiidan juba sajandat korda seda meie Axikest. On alles polüglot! Supertubli. Ja see on ka äga äge, et koolis auhinnaks raha anti. See on nagu väike vihje lastele, et kui hästi õpite ja targad olete, teenite palju pappi :). Ja tänapäeva teismelisele on raha kindlasti üks suur motivaator. Super! Ja selle turu lugu... juhuu, varsti lähen klõpsutan seal ise oma kaamerat! :) Kevadised tervitused teile kõigile!

Eva ja CO said...

Juc - suur aitäh! Ütlesin Axile kiidusõnad edasi! Ta oli väga rõõmus :) Ax tegelikult kirus ennast pärast seda, kui oma jah-sõna oli võistluses osalemiseks andnud, aga nüüd on muidugi väga rõõmus, et selle asja ette võttis.
Tõesti tore, et juba varsti kõike seda oma silmaga näete! Ainult natuke rohkem, kui kuu aega veel! Hurraaa!
Päikselised tervitused teile kõigile vastu ka!