Tuesday 15 May 2012

Oma silm on...kuninganna

Tänase blogiloo viibimisel on väga uhke ja võib öelda isegi, et lausa kuninglik põhjus. Asi selles, et täna pealelõunal külastas peale 23 aastast pausi Kuninganna Elizabeth II Richmondit. Ma ei saanud ju võimalust kasutamata jätta ja läksin ka pidustustest osa saama. Roberti koolis oldi nii vastutulelikud, et sellise erilise sündmuse puhul lubati soovijatel oma lastele juba kell 12 järele minna, et ikka õigeks ajaks lipuga lehvitama jõuda. Robi oli hakkamas ja nii me siis koos Kuningannat ootama läksimegi. Üritus toimus Richmondi pargis. Üles oli sätitud suur hulk suuri telke, kus pakuti süüa ja juua, tehti kunsti, tutvustati Richmondis asuvaid muuseume ja muid asutusi ja kus erinevad heategevusorganisatsioonid oma tegevusest ülevaadet andsid. Olen juba ammu tähele pannud, et igal sellisel üritusel lausa peab olema karusell ja nii ka sel korral. Lisaks karusellile sai lõbutseda kas loteriid mängides, liugu lastes või jalgpalli või ragbit mängides. Melu oli mõnus. Kes on Midsomeri mõrvade filmi näinud, see võib endale ette kujutada, milline see peoplats seal välja nägi. Seal filmis on tihtipeale minu meelest käimas mõne küla pidu. Kahjuks oli kogu hommiku sadanud, nii et väljak oli väga mudane, aga see ei seganud elevust. Keset peoplatsi oli suur ala piiretega ära eraldatud. Sinna pidigi Kuninganna saabuma. Umbes pool tundi enne arvatavat saabumisaega sättisime me Robiga endid ootama. Aeg muudkui venis ja venis ja Robi oli juba üsna tüdinenud. Vahepeal hakkas jälle sadama. Ootasime veel ja siis lõpuks teatati, et Kuninganna on kohe kohal. Kõik rabasid lipukesed ja fotokad välja ja siis ta saabuski ja uskuge või mitte, auto jäi seisma otse meie ette. Kahjuks seisime meie sellel poolel, kust väljus Kuninganna abikaasa, prints Philip, nii et esialgu saime Kuningannat ennast näha ainult läbi auto akna, aga no eks printsi oli ka uhke vaadata. Siis astus Kuninganna auto tagant välja ja läks Richmondi linnapead ja teisi tähtsaid ja tuntud isikuid kätlema. Tundsin ära kuulsa loodusfilmimehe Sir David Attenborough’i. Teised olid mulle kahjuks tundmatud. Kuninganna nägi väga efektne välja oma heledas kostüümis. Ta on armas ja pisike ja oma vanuse kohta ikka uskumatult särava olemisega. Väärikalt astus ta edasi, tervitades rahvahulki ja asudes nautima laste esitatavat tantsu. Robil oli selleks ajaks juba sellest möllust isu täis saanud ja ta arvas, et aitab küll sellest Kuninganna vaatamisest ja tegi ettepaneku parem parki hirvi otsima minna. Seda me ka tegime ja leidsime hirved ka. Robi oli rahul ja mina olin ka. Kohe kuidagi hea ja uhke tunne on, et kuninglik paar on oma silmaga ära nähtud.

Ax sõpradega Hispaanias
Agnes jõudis roosa ja rõõmsana pühapäeva õhtul Barcelonast tagasi. Roosa oli ta tuju, mitte nahk, sest kuigi päike lõõmas kogu aja, nii et mõnel päeval oli sooja lausa 30 kraadi ringis, siis tänu päevituskreemidele säilitas Ax oma heleda jume. Võrreldes talvel toimunud Itaalia suusareisiga, anti noortele sel korral palju rohkem vabadust ise ringi kolada, nii et Ax sai oma sõbrannadega isegi Barcelonas shoppamas käia. Iga päev toimunud ekskursioonide käigus käisid nad Barcelonas, külastasid sealset Güelli parki ja tohutut katedraali, mida ehitatakse juba üle saja aasta (The Temple Expiatori de la Sagrada Familia). Nad jõudsid isegi mere äärde peesitama ja ujuma (hullud!). Ühel päeval käidi Barcelona lähedal asuvas Hispaania külas. See kujutab endast vabaõhumuuseumit, kuhu on loodud kõigi Hispaania eri piirkondade külade ilmed, nii et ühel hetkel võid jalutada Andaluusia tänavatel ja järgmisel hetkel astuda juba kohvikusse Kataloonias. Ax ütles, et see oli tõesti äge olnud. Kõige ägedam oli aga Axi jaoks laupäev, kui nad käisid tohutu ägedas lõbustuspargis, sõitmas hirmujudinaid tekitavatel ameerika mägedel ja muudel südant pööritavatel atraktsioonidel. Agnes näitas mulle Youtube’s ühte videot, mis ühel neist atraktsioonidel tehtud oli ja mul läks juba paljast vaatamisest süda pahaks :)

Robert oma uue rattaga
Pühapäeva päeval pidasime emadepäeva. Ma sain kingituseks imeilusa kollaste krüsanteemidega lillepoti ja Roberti joonistatud kaardi. Agnes tõi mulle Hispaaniast aga ühe tänavamuusiku plaadi imeilusate kitarril mängitud lugudega. Väga hispaanialik! Kõigepealt olime väga sportlikud ja käisime Richmondi pargis ratastega sõitmas. Ilm oli superilus ja Robil oli uus ratas (mis oli muidugi eriti tähtis). Robi on viimasel ajal nii palju kasvanud, et tema vana ratas, mille me talle kolm aastat tagasi ostsime, oli talle lootusetult väikseks jäänud. Nüüd ostsime talle suurte poiste ratta, millel on isegi kuus käiku ja millega Robi sõitu naudib. Mõnus, kui kiiresti saab ikka suurte ratastega sõita. Lahe, et me juba kogu perega koos ratastega sõitmas saame käia. Tänavatel sõites on mul muidugi kogu aeg suur hirm, sest aeg-ajalt tuleb ka Robil liiklusse söösta, aga ta on tubli (ppp üle vasaku õla) ja püsib usinalt Kalle kannul. Peale kosutavat rattasõitu Richmondi pargis läksime Tai restorani lõunasöögile. Jõudsime kohale 10 minutit enne köögi sulgemist, nii et valisin oma roa enam-vähem kinnisilmi. Õnneks on tegemist restoraniga, kus võidki toite kinnisilmi valida, sest need on lihtsalt nii maitsvad. Mul jäi ainult tähelepanuta, et tegemist on väga vürtsika roaga. Õnneks pole mul vürtsi vastu midagi. Kergelt lohe tunne oli ehk peale sööki, aga selle tulekahju kustutasime pärast mõnusat kohvi nautides lähedal asuvas kohvikus.

Kuninglike tervitustega!

Anonymous said...

Täna ma varakult lugu ei oodanudki, sest arvasin, et üritad enne kuninganna üle vaadta.Aga et nii hästi läks, et said ta oma fotokasse, on suisa ime! Tubli tegu! Mulle oli suureks üllatuseks, et selline vägev rahvapidu korraldati. Kujutasin ette, et rahvas seisab nööri taga, politsei vibutab nuia ja kuninganna sõidab mööda... Aga õnneks Kuningriik üha üllatab.
Axi reis oli kindlasti tore ja hea, et vabadust anti. See ikka arendab ka, kui ise pead otsustama, et kuhu minna ja millal tulla.
Robi oma rattaga on väga uhke. Palju õnne, et nüüd saate kogu kambaga ringi rallida.(Olge siis ettevaatlikud!) Miks pole rattal porilaudu? Äkki see pole enam in? Õnneks on pesumasinad olemas.
Meil õitsevad marjapõõsad, kirsid ja toomingad.Nii, et magusalõhnalised tervitused kõigile!
Eva sõber

Juc said...

Wau, wau, wau! No jube vinge ikka. Nüüd on teil Londonis elamine ikka tõeliselt täie ette läinud :). Ja te ei pidanud kuningannat kuhugi taga ajama, ta tuli teile ju peaaegu koduõuele ja täitsa ise :).
Axi reisi ei väsi ma ka kiitmast. Küll ta on ikka vägeva elukooli seal saanud, nii noorelt rallib muudkui sõbrannadega mööda maailmalinnasid ringi ja ei tee teist nägugi! Superlahe! Barcelona kevad suure soojaga teeb lausa kadedaks peab ütlema (meil on siin täna nimelt pigem talveilm).
Ja Robile palju õnne uue sõiduki puhul!

Eva ja CO said...

Eva sõber - see oli meil ikka suur vedamine, et satusime seisma täpselt õige koha peal. Kahju muidugi, et kuninganna ainult tagant vaates pildile püüdsin, aga asi seegi. See, et suur pidu tema tuleku jaoks korraldatud oli, oli minule ka üllatuseks. Kuigi seda oleks võinud ju arvata, sest inglased on suured pidude korraldajad ja panevad peo püsti ka palju väiksemate sündmuste puhul, kui seda on Kuninganna küllatulek :)
Axi reis oli tõesti väga hästi korraldatud ja see oli eriti hea, et neid nii palju usaldati. Paistis, et usaldust ei kuritarvitatud ka, vähemalt ei juhtunud neil ühtegi intsidenti.
Aitäh Robit ja ratast kiitmast. Porilauad on täitsa in ja meil on need isegi olemas, aga foto tegemise ajaks polnud Kalle veel jõudnud neid külge panna. Tegelikult on Robi rattal hetkel vaid esimene porikas. Tagumist porliauda ei saa veel külge sättida, sest iste on kõige madalamas asendis ja porilaud ei mahu sinna kinnituma. Õnneks on jah pesumasinad olemas :)
Oi, toomingaid siin ei ole! Nende lõhna tahaks küll tunda. Mõnus! Nautige kena ja õitsvat kevadet! Tervitame!

Juc - ülivinge, et kuninganna lausa oma õuele tuli :) Oleks olnud lausa lubamatu lasta sellisel võimalusel mööda minna.
Agesel on siin tõesti lahe elukool kõigi nende reiside näol. Eks Eesti koolilapsed reisivad ka. Riia on ju ka päris suur linn, aga vahetusõpilaste juures ööbimas seal vist siiski ei käida. Tore oli see, et Agnese hispaania keel paranes reisil olles oluliselt.
Meil on siin ka paras talv või sügis või ma ei teagi, mis. Täna paistab päike, aga nii külm on, et pane või kindad kätte. Ma ei taha uskuda, et suvi oli märtsis juba ära. Lootus sureb viimasena :)
Robi tänab sõiduki-õnnesoovide eest!

enetimm said...

Vahva, et kuninganna oma silmaga ära nägid! Siiapoole lompi tal seekord asja pole, saadab oma poja naisega ainult tervitusi tooma. Kanadagi pidutseb, andnud välja mingeid aurahasid kuninganna nimel, postist tuli kuninganna pildiga mark ning juubelimündidki on rahakojas valmis saanud.

Toredaid ühiseid rattasõite teile sinna!

Eva ja CO said...

killuke - mul on tõesti väga hea meel, et kuninganna nähtud on. Kohe süda on rahul. Prints William ja Kate on ka kindlasti vaatamisväärsus omaette. Loodan, et teil on aega neid tervitama minna. Vahva, et pidustused ka kaugele Kanadasse jõuavad!
Suur tänu heade soovide eest!