Friday 29 March 2013

Preili Päiksekiir



Jõudsime just oma nädalaselt Eesti reisilt tagasi! No küll seal oli ikka ilus! Lund oli rohkem, kui mõnel talvel, aga et päike paistis kogu nädala, siis sulas lumi iga päevaga lausa silmnähtavalt. Räästad tilkusid ja kõnniteedel olnud jää jäi iga päevaga üha väiksemaks. Imelik, et Eestis elades ei pane tähele, kui palju õhku seal on. Londoni saastunud õhust tulles aga lööb see värskus juba lennujaamas ninna. Ja see kevade lõhn! Seda ikka mujal maailmas ei ole. Tore oli seda kevade algust oma silmaga näha ja omal nahal tunda.
Roberti koolikatse läks väga hästi ja see mure on nüüd murtud. Robi on kooli nimekirjas ja selgus on majas. Suur tänu kõigile pöidlahoidjatele! Katse ise oli väga inimlik. Lapsed istusid viiekesi klassis ja õpetaja lihtsalt vestles nendega. Mängiti mängu, kus üks ütles sõna ja teine pidi siis selle tähega, millega sõna lõppes, järgmise sõna ütlema. Natuke loeti ja tehti tekstülesannet. Ühesõnaga, ei midagi kaelamurdvalt rasket.

Mul on aga ju täiesti rääkimata jäänud oma viimasest FOCUSes töötamise päevast, mis oli nii armas, et pisar tuli peaaegu silma (peaaegu sellepärast, et ma lihtsalt pole nutja tüüp, kui oleksin, siis oleks ikka lausa meeleliigutusest nutta lahistanud).
Minu FOCUSe punt: Ana-Beatriz, mina ja Valeria
Kunagi keskpäeval ütles minu ülemus, et nad tahaks minuga veel paari asja arutada enne kui ma ära lähen ja palus mul koosolekute ruumi minna. Rabasin oma märkmiku ja pastaka kaasa ja läksin. Tuppa astudes oli seal aga kaetud laud, lilled, kingitused ja suur kuhi sushisid (minu lemmikud!) Ei mingit koosolekut vaid hoopis pidulik lõunasöök! No nii vahva! Mind kutsuti FOCUSes ühe raamatu-ja multikategelase järgi Little Miss Sunshine (väike preili Päiksekiir), sest nad ütlesid, et iga kord, kui ma kontorisse astusin, siis oli mul hea tuju ja naeratus näol. Eks ma vist olen jah selline rõõmsameelsemat sorti tüüp. Mulle tegi mu hüüdnimi muidugi suurt rõõmu. Little Miss Sunshine on selline ümmargune kollane ja rõõmus tegelane ja kogu laud oli kaetud kollastes toonides. Kingituseks oli Little Miss Sunshine raamat ja sama sarja teise tegelase Miss Splendid (Preili Oivaline) raamat. Nali on selles, et sõna „splendid“ on minu lemmik inglise keelne sõna ja ma kasutan seda igal võimalusel. Nii, et sellest siis see kingitus. Mulle kingiti veel naljaga pooleks, aga samas tähenduslikke kingitusi, aga neil ma pikemalt ei peatugi. Põhiliseks kingiks oli käekett, mille küljes rippumas kulon kirjaga „FOCUS 2013“. No lihtsalt tohutu armas! Mulle nii meeldib siinne komme sünnipäevalast või siis muud tähtpäevalist üllatada. Eestis on ju kombeks, et sünnipäevalaps katab laua või töölt lahkuja kostitab neid, kes tööle edasi jäävad. Tegin siiski ka oma töökaaslastele väiksed kingitused. Meil oli tööl selline naljaga pooleks auhind, et kes millegi eriti heaga hakkama sai, sellele kingiti pulgakomm. Ostsin siis kõigile šokolaadi-pulgakommid ja kirjutasin iga kommi juurde väikse kaardi. Kaardile kirjutasin erinevaid ütlemisi, mida ma olen siin elamise ajal kogunud.
Little Miss Sunshine tort
Hakkasin huvitavaid väljendeid koguma umbes paar aastat tagasi. Mul on neid kogunenud juba üsna palju ja mõned neist on päris lõbusad. Näiteks „Do you need a hand?“ Otsetõlge oleks „Kas sa vajad kätt?“ , aga tegelikult tähendab see, et kas sul on abi vaja. Hetkel ma neil väljenditel rohkem ei peatugi. Panen need mõni teine kord siia kirja. Kaartidele, väljendi alla, kirjutasin oma isikliku meiliaadressi ja Eesti telefoninumbri, et töökaaslased minuga ikka ühendust saaksid võtta, kui nad Eestisse tulemas on. Kõigile meeldisid need väiksed kingitused väga ja mul oli selle üle muidugi lõpmata hea meel. Peo kulminatsioon saabus aga tordiga, mille minu töökaaslane Nancy oli ise valmistanud. Nancy on suur küpsetaja ja teeb maailma kõige ilusamaid ja ka tohutu maitsvaid torte ja kooke. No ja seekord oli ta ennast ikka igatepidi ületanud, sest tordil ilutses Little Miss Sunshine, mille Nancy oli sinna ise meisterdanud. Ma olen tõesti õnnelik, et ma FOCUSe kampa sattusin. Ma usun, et ilma nendega oleks minu Londoni elu ikka väga palju nukram olnud.


Rohkem ma hetkel enam ei pajatagi, sest lähen asju pakkima. Homme hommikul sõidame Šotimaad avastama. Loodetavasti on ilm kuiv ja päikseline!


Kallistades!


8 comments:

Alice said...

Tere tulemast tagasi Little Miss Sunshine!
Eestis on tõesti nii palju õhku. Tundub naljakana aga nii see just ongi. Palju erinevaid looduse lõhnu ka. Ma just mõtlesin, et Eestis olles ei ole ma peaaegu kunagi väsinud aga kohe kui Londonisse tulen siis tunnen kuidas energia minust lahkub. Võib olla see ongi õhust ja selle kvaliteedist kinni.

Aga päike oli Eestis tõesti uskumatu kuna mu ema veel ütles, et neil ei ole mitme , mitme nädalal jooksul ühtegi pilves ilma olnud.

See sinu töökoha poolt valmistatud lahkumis sööming oli tüesti armas asi nende poolt AGA samas ma üldse ei imesta kuna sa ise oled ju nii meeldiv ja särtsakas inimene, et kohe teisti ei saagi kui meeldid kõigile.
Muideks ma olen juba enne tahnud küsida, et kas see koht kus sa töötasid (Focus) , et kas see on seotud selle teaduse ajakirjaga mida ka poest saab osta või on see mingi teine organisatsioon? Sa kindlasti oled seda ka kuskil kirjutanud aga mul on jäänud kahe silma vahele vist.

Robile õnnitlused kooli sissesaamise puhul (teile ka). Loodame, et tal saab seal lõbus olema.

Ilusat reisi teile Sotimaale. Loodetavasti ei pea te seal lumehangedega võitlema. Külm on seal praegu igal juhul küll.

Eva ja CO said...

Alice - tere, tere :))))
Eesti puhas õhk ja looduse lõhnad on tõesti huvitavad. Ma just täna lennujaamas autosse istudes tundsin, kuidas suur väsimus peale tuli. Mõtlesin, et see on lihtsalt väga toimeka nädala järelmõju, aga võib olla oli see hoopis see saastunud õhk, mis selle suure väsimuse esile kutsus? Ma oleks tõesti peaaegu paugupealt magama jäänud, kuigi tegemist oli päise päevaga. Kummaline igal juhul. Eesti peaks oma õhku kuidagi müüma hakkama või peaks selle oma hüüdlauseks kujundama. Maailma puhtaima õhuga riik vms? Juba Pisuhännas ütles Piibeleht, et ÕHK, müüge ÕHKU! See ei maksa midagi! :)
Oh, Sa oled nii armas! Aitäh minu aadressil öeldud kiidusõnade eest.
See minu FOCUS ei ole selle poes müüdava ajakirjaga seotud. FOCUSel on küll ajakiri, aga see on ainult meie liikmetele mõeldud ja ei ole müügiks. Minu FOCUSe veebileht on www.focus-info.org
Suur tänu Robi kooliõnnitluste eest! Ma loodan ka, et tal seal väga igav ei hakka.
Aitäh ka heade reisisoovide eest. Hetkel tundub, et ilm tuleb ilus. Loodetavasti peab ennustus paika!
Häid pühi kogu teie kambale!

Anonymous said...

Tervitused Eestist! Meil sajab praegu peenikest lund. Loodan, et võtsite päikese endaga kaasa ja saate seda Shotimaal nautida. Küll ta meilegi tagasi tuleb.
Õnnitlused Robi kooli saamise puhul!
Nii tore,et ta esimesed koolimuljed head on. Eks Robi ole ju ka üks mr Sunshine. On ju?
Toredat koolivaheaega!
Nael kummi ja rutake aeglaselt!
Eva sõber

mäemamma said...

No see on ikka äraütlemata päikest täis postitus, päikest täis autori poolt! Sellised hetked on nii imelised ja annavad sellise energiasüsti, millest veel aastaid hiljem uusi varusid ammutada.
Kas see lugu tähendab aga seda, et hakkate asju kokku pakkima ja tagasi Maarjamaale kolima? Kui nii, siis mis tunne on? Ootus? Nukrus? Mul tekitas nende mõtete mõtlemine kohe ühe uue postituse idee , vast mõne aja pärast.

Aga seniks, palju, palju pikki paisid ja uute ridadeni

Jane said...
This comment has been removed by the author.
Jane said...

Tõesti tore, et kooliga kõik hästi.Kindlasti kohe koorem õlult läinud seoses sellega.
Töökaaslaste tehtud üllatus on super. Tekkis tahtmine kohe töökoht leida siin maal. Üksi olek ja sõpruskonna puudumine hakkab vist ajustid hävitama juba vaikselt.

Eva ja CO said...

mäemamma - oh, kui armas kommentaar Sul oli! Aitäh! On jah nii, et sellised toredad üllatused ja rõõmsad hetked ongi need, mis elu elamisväärseks teevad.
No ma idee kohaselt peaks jah hakkama juba asju pakkima või siis vähemalt neid sorteerima, sest kõigest veidi rohkem, kui kuu aja pärast kolimegi tagasi Eestisse. Tegelikkus on aga see, et mul pole üldse aega :) Just täna jõudsime Sotimaalt tagasi ja ees ootavad veel mitmed reisid ja külaskäigud, nii et ilmselt tegelen kolimisega alates mai algusest. Mul on seoses kolimisega ikka elevus ja rõõm hinges. Minu jaoks on see ju ikkagi koju tagasi minek. Lapsed tunnevad seda asja veidi teisiti ja eriti Agnes kipub vahel nukrutsema, et me siia jääda ei saa. Eks mul tuleb ka kindlasti Eestis olles ette hetki, kus ma mõtlen, et oh, kui mõnus see või teine asi Londonis oli ja et kuidas kevad tuli vara ja kuidas sügis oli ilus ja pikk ja kuidas talvel polnud lörtsi jne. Aga hetkel mind nukrus küll ei valda. Ootan seda kolimist ikka rõõmsa elevusega :)
Nii põnev, et mis postituse idee Sul siit idanema hakkas. Lähen kohe Su blogi piiluma!
Palju kallistusi ja paisid ja tervitusi!

Jane - mul on ka hiiglama hea meel, et Robi kooliga asjad joones on. Kuigi ma arvasin, et nii see lähebki, siis ikka oli väike ebakindlus hinges, mis tekitas aeg-ajalt kerget ärevust.
Minu meelest on tööl käimise kõige põhilisem osa just seltskond. Minust ei saaks iiagli kodus töötavat inimest, sest ma lihtsalt ei suudaks üksi olla. Ma lausa vajan seltskonda! Loodan, et Sul õnnestub ka seal mingi töökoht leida. Kasvõi paaril päeval nädalas, aga et oleks mingi oma asi, mida ajada ja mingi oma koht, kuhu minna. Minu pöial on Sinu jaoks pihus!

Eva ja CO said...

Eva sõber - tundub, et me lahkusime Eestis kohe päris õigel hetkel ja võtsimegi poolkogemata teie päikese kaasa. Naljakas lausa!
Suur tänu õnnesoovide eest Robi kooli saamise puhul. Mul on selle üle äraütlemata hea meel. Kivi langes kohe südamelt.
Robi on meil tõesti üks sunshine ja paras killumees :)
Ruttame aeglaselt! Ole Sina ettevaatlik!
Palju palavaid tervitusi!!!